اسیدهای موجود در میوه ها، لایه‌های سطحی پوست را جدا کرده و با نفوذ به بخش های عمقی، باعث تغییر و محافظت از پوست می شوند.

ر میوه‌های تازه و سبزی‌های سبز، مواد موثری از جمله اسیدهای مختلف و در مرکبات اسیدسیتریک، در نیشکر گلیکواسید و در سیب اسیدمالیک وجود دارد.

امروزه همین اسیدها به صورت صنعتی در آزمایشگاه‌ها ساخته می‌شوند.

به مجموعه اسیدهای میوه‌ای، آلفاهیدروکسی‌اسید گفته می‌شود که این مواد به صورت کرم و لوسیون در بازار موجود است.

پس از خرید میوه‌ها، قسمت‌هایی که به نظر کمی خراب می‌آید و همچنین پوست میوه‌ها را دور نیندازید.

زنان می توانند این بخش از میوه‌ها را له کرده و به عنوان ماسک طبیعی روی پوست خود قرار دهند و ۲۰ دقیقه صبر کنند که پس از این مدت پوست با طراوتی خاص، حالت شاداب می‌گیرد.

میوه‌هایی مانند هلو، انگور، آب لیموترش یا لیموشیرین، موز و مرکبات برای این کار مناسب‌اند.

این میوه‌ها الیاف کلاژن پوست را ترمیم کرده و با تحریک این الیاف، موجب ساخت کلاژن بیشتری برای بافت پوست می‌شوند.

باید روزانه حداقل دو بار از این ماسک‌ها استفاده شود تا شفافیت و طراوت پوست را مشاهده کرد.

فواید ماسک گیلاس برای صورت

گیلاس میوه ای با طبع سرد و یکی از قدیمی ترین میوه های پرطرفدار در بین ایرانیان است که از تمام قسمت های آن استفاده درمانی می شود.

این میوه به جز خواص درمانی و تغذیه ای برای پوست نیز موثر بوده و از آن با توجه به خواص آن ماسک های مختلفی تهیه می شود.

بهترین ماسک گیلاس از میوه رسیده آن تهیه می شود که برای درست کردن آن کافی است گیلاس رسیده را له کرده و با چند قطره آبلیمو و یک عدد سفیده تخم مرغ مخلوط کرد.

استفاده از این ماسک به مدت ۱۰ دقیقه برروی پوست صورت، چین و چروک پوست را رفع می کند و سبب شادابی آن می شود که البته برای شستشوی این ماسک بهتر است از آب ولرم استفاده شود.

ماسک گیلاس آنهم به صورت له شده و بدون مخلوط کردن آن با سایر مواد، در صورتی که از میوه کال و ترش آن تهیه شود چربی پوست را برطرف می کند.

پایین آوردن چربی خون، از بین بردن سنگ کیسه صفرا، دفع سنگ کلیه و رفع مسمومیت از مهمترین فواید میوه گیلاس است.

مصرف گیلاس برای افرادی که دارای ضعف اعصاب هستند نیز موثر بوده و آرام بخش است.

فواید ماسک زردآلو برای صورت زردآلو میوه ای است که به دلیل خاصیت آبرسانی و بهبود بخشی به پوست معروف است و از آنجا که پوست روزانه در مجاورت با آسیب رساننده های مختلفی همچون آلودگی های موجود در هوا، اشعه خورشید، مواد آرایشی و بهداشتی در تماس است، استفاده از این میوه در سلامت پوست نقش موثری دارد.

مصرف ماسک زردآلو برروی پوست به علت دارا بودن ویتامین های مختلف سبب روشن و شفافیت پوست می شود.

زردآلو سرشار از ویتامین های B، ‍C، A، آهن و پتاسیم است که

پتاسیم در نرم شدن پوست موثر است و ویتامین های A و C نشانه های پیری را در صورت می پوشاند، لکه پوستی را نیز از بین برده و برای روشن شدن و شفافیت پوست و پیشگیری از چین و چروک موثر است.

ماسک های میوه نه تنها اثر منفی بر روی پوست ندارند بلکه به دلیل طبیعی بودن و نداشتن مواد شیمیایی برای سلامت پوست موثر بوده و پوست صورت را شاداب تر می کنند.

برای استفاده از ماسک زردآلود باید دو عدد زردآلو را به مدت یک دقیقه در آب جوشانده تا پوست آن به راحتی جدا شود و بعد باید آن را کوبید و بر روی پوست صورت مالید.

برای تاثیرگذاری زردآلو بر پوست باید به مدت ۱۰ دقیقه بگذارید این میوه برروی پوست بماند و پس از آن ابتدا با آب ولرم و بعد با آب سرد و خنک پوست را شستشو دهید.

دو بار استفاده از این ماسک در هفته برروی پوست شادابی و سلامت پوست را به دنبال دارد.

خوردن میوه زردآلو نیز برای سلامت چشم و قلب، رفع تشنگی، بیماری های عصبی، بی خوابی، رفع خستگی و کاهش خونریزی و درمان کم خونی موثر است.

فواید ماسک هلو برای پوست صورت

هلو از میوه های شیرین و آبدار تابستانی است که دارای قند فراوان و سرشار از ویتامین های A، B1، B2 ، B3، آهن، پتاسیم، منیزیم و فسفر می باشد و برای افراد دارای طبع گرم و پوست صورت بسیار مفید است.

ماسک هلو برای پوست صورت موثر بوده و سبب روشن شدن پوست و بسته شدن منافد آن می شود.

برای بسته شدن منافذ پوست صورت باید ماسک هلو را در هفته دوبار، هر بار به مدت ۲۰ دقیقه برروی پوست گذاشته و سپس با آب گرم پوست صورت را شستشو داد.

هلو به دلیل دارا بودن آهن، کم خونی را درمان می کند و به دلیل داشتن فسفر فراوان در درمان اختلالات عصبی موثر بوده و سبب تقویت سیستم ایمنی بدن می شود.

این میوه برای درمان عفونت های حاد، کاهش کلسترول، رفع دردهای شکمی، درمان رماتیسم، سرفه های شدید و بیماری های دستگاه تنفسی نیز موثر است.

هلو به دلیل دارا بودن ویتامین های گروه B در درمان اختلالات خلقی و افسردگی و به دلیل داشتن پتاسیم برای درمان بیماری های کلیوی نیز، نقش موثری دارد.

این میوه از آنجا که زود هضم می شود با هر معده ای سازگار بوده و در درمان چاقی نیز بسیار موثر است.

فواید ماسک آناناس برای پوست صورت آناناس یک میوه گرمسیری است که سرشار از ویتامین های A، C و گروه B، کلسیم، فسفر، آهن، منگنز، اسید سیتریک و ماده پروتئولتیک بروملین است.

از این میوه ماسک های متعددی تهیه می شود که تمامی آنها برای پوست مفید بوده و به سلامت پوست کمک می کند.

ماسک آناناسی که از مخلوط آب آناناس و دو قاشق غذاخوری پودر بادام شیرین تهیه شده باشد، سبب پاکسازی پوست صورت، رفع چین و چروک و شفافیت پوست می شود.

برای تاثیرگذاری این ماسک برروی پوست کافی است بگذارید ماسک فوق به مدت ۱۵دقیقه برروی پوست مانده و سپس با آب ولرم آن را شستشو دهید.

اگر آب آناناس را به مدت ۱۰ دقیقه برروی پوست ماساژ دهید سبب تقویت عضلات پوست صورت و رفع خستگی آن می شود.

در صورتی که میوه آناناس را با مقداری الکل التیک و روغن آفتابگردان مخلوط کرده و برروی پوست صورت بگذارید، جوش های غرور جوانی و غده های چربی کوچک زیر پوستی را از بین می برد.

مصرف این میوه پس از اعمال جراحی بویژه جراحی های زنان سبب کنترل تورم و خونمردگی می شود.

این میوه به دلیل دارا بودن مواد تقویت کننده سیستم ایمنی بدن به مقدار فراوان، در پیشگیری از سرطان و کنترل پیشرفت این بیماری در مبتلایان موثر است.

مصرف بیش از حد آناناس می تواند سبب پوسیدگی دندان ها شود و به همین دلیل باید پس از هر بار مصرف دندان ها را مسواک زد.

میوه آناناسی موثر است که ساقه های آن به راحتی قابل جدا شدن باشد و قسمت انتهایی آن بوی شیرین و مطبوع داشته باشد.

 

 

ماسک های میوه ای برای پوست